مکنده مرکزی چوب

مکنده مرکزی چوب هواپاد

برای آنکه یک محصول چوبی ساخته شود نیاز است که الوار های چوب برش داده شوند و به قطعات مورد نیاز تقسیم شوند و برای زیبایی بیشتر و کیفیت بیشتر ظاهر محصولات، سطح چوب ها باید سمباده خورده و یا منبت کاری شوند. برش و سایش چوب همواره همراه با گرد و غبار و یا ریزگرد های چوبی است که در حین برش تولید می شوند. وجود این گرد و غبارها در فضای کارخانه برای سلامتی کارکنان بسیار مضر بوده و تاثیرات مخربی بر روی سیستم تنفسی بدن میگذارد. همچنین با ایجاد گرده های حاصل از برش و سایش چوب بر روی کار ممکن است که مانع از انجام کار شده و محصولات با کیفیت تولید نشوند. برای حل این مشکل کارخانه و کارگاه های تولیدی باید از دستگاه های مکنده در خط تولید استفاده کنند تا ضایعات و گرده های چوب حاصل از برش و یا سایش را جمع آوری کند. در کارخانه های بزرگ تولید محصولات چوبی به دلیل حجم بالای کار و همچنین حجم بالای گرده های چوبی تولید شده حتما باید از مکنده مرکزی چوب با قدرت و ظرفیت بالا استفاده کنند تا بتوانند محیطی تمیز و عاری از هرگونه گرد و غبار و خرده های چوب داشته باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا با ویژگی های مکنده مرکزی چوب آشنا شوید:

مکنده صنعتی چوب

این دستگاه همانطور که از نام آن پیداست، یک ماشین صنعتی بوده که برای مکش گرد و غبار و ریزگرد در کارخانه های صنعتی و کارگاه ها استفاده می شود. در واقع این دستگاه یک نمونه صنعتی و پیشرفته از جاروبرقی است که با قدرت بسیار بالایی به جمع کردن گرد و غبار و خاک اره و ریزگرد های تولید شده در کارخانه ها میپردازد.

این دستگاه شامل یک شاسی قوی و محکم از جنس فولاد بوده و کیسه جمع آوری و موتور بر روی آن قرار میگیرد. موتور دستگاه مکنده از نوع توربینی بوده و بین قطعات آن اصطکاک وجود نداشته و به همین دلیل طول عمر بالایی نیز دارد.

دستگاه های مکنده انواع مختلفی دارند که با توجه به نوع موتور، حجم کیسه جمع آوری، قدرت و اندازه مکنده و توان موتور با یکدیگر متفاوت بوده و هریک مناسب کار خاصی هستند.

انواع دستگاه مکنده

همانطور که گفته شد دستگاه مکنده  انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع تولیدات و ریزگرد های تولید شده در کارخانه میتوان انتخاب مناسبی داشت. دستگاه های مکنده مرکزی چوب با توجه به کاربرد آن، حجم مکش و قابلیت جابه جایی تقسیم بندی می‌شوند.

  1. دستگاه‌های مکنده که قابلیت جابه جایی دارند : ، حجم کیسه جمع آوری کوچکتری داشته و در مقابل با وجود چرخ در زیر دستگاه به راحتی میتوان آن را جابه جا کرده و در مکان مورد نیاز از آن استفاده کرد. این نوع دستگاه های مکنده از نظر قیمت مقرون به صرفه بوده و نیاز به سیستم ها مکمل نداشته و همچنین ابعاد کمتری نیز دارد.
  2. دستگاه های مکنده مرکزی چوب ثابت :  قابلیت جابه جایی نداشته و در یک مکان مشخص تعبیه می شوند و به وسیله لوله کشی به مکان های مورد نظر وصل می شوند. این دستگاه کیسه جمع اوری بزرگتری داشته و همچنین قدرت موتوری انها نیز بیشتر است.   دستگاه های مکنده بر اساس حجم مکش نیز به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از مکنده مرکزی و مکنده کارگاهی. مکنده کارگاهی همانطور که از اسم آن مشخص است مناسب  فضاهای کوچکتر و با تولیدات کمتر بوده و حجم مکش آنها کمتر از 10000 متر مکعب بر ساعت می‌باشد و میزان صدای تولیدی کمتری داشته و بیشتر مناسب فضاهای سرپوشیده و کوچک است.
  3.   دستگاه مکنده مرکزی چوب :  حجم مکش آن بیشتر از 10000متر مکعب برساعت است و به دلیل ابعاد بزرگ و تولید صدای بیشتر در فضای بیرون کارخانه نصب می شود و همچنین مناسب کارخانه های بزرگ تولیدی است و علاوه بر این امکان اتصال همزمان چندین دستگاه وجود دارد.

 

قیمت مکنده مرکزی چوب

نکات خرید و قیمت مکنده مرکزی چوب

با توجه به توضیحات داده شده راجع به انواع دستگاه های مکنده و ویژگی های آنها و نوع کاربردی که دارند، موارد زیادی بر تعیین قیمت مکنده مرکزی چوب تاثیر میگذارد. از جمله از موارد میتوان بر توان موتوری مکنده. حجم مکش، کاربرد دستگاه مکنده، نوع دستگاه، کیفیت قطعات به کار رفته در دستگاه مکنده، شرکت تولید کننده این دستگاه، وارداتی و یا تولید داخل بودن قطعات دستگاه اشاره کرد.

همانطور که گفته شد برای خرید دستگاه مکنده مرکزی چوب ابتدا باید میزان تولیدات و حجم ریزگرد های تولید شده را در نظر گرفته و همچنین با توجه به ابعاد فضای کارخانه بهترین مکنده مرکزی چوب را با کیفیت و ابعاد مناسب انتخاب کنید.

نکته قابل توجه دیگر در هنگام خرید دستگاه مکنده مرکزی چوب توجه به شرکت تولید کننده است تا با خیالی آسوده از کیفیت محصول خریداری شده بتوانید بهتربن انتخاب را داشته باشید. امروزه شرکت های زیادی در زمینه تولید و فروش مکنده مرکزی چوب فعالیت می کنند و به کمک مهندسین و مشاوران با تجربه و متخصص در این زمینه به تولید دستگاه ها و ماشین های صنعتی مورد نیاز کارخانه ها از جمله دستگاه مکنده مرکزی چوب میپردازند.

در هنگام انتخاب و خرید دستگاه مکنده مرکزی چوب دقت داشته باشید که دستگاه خریداری شده دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش بوده تا علاوه بر اطمینان کافی از کیفیت محصول در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید از خدمات پس از فروش و یا گارانتی محصول استفاده کرده و مشکلات احتمالی را بر طرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین الان تماس بگیرید!