آشنایی با ویژگی های مکنده مرغوب صنعتی

آشنایی با ویژگی های مکنده مرغوب صنعتی

ویژگی های مکنده مرغوب صنعتی بر اساس نوع و همچنین مشخصات فنی آن تعیین می شود. البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که دستگاه های مکنده صنعتی انواع مختلفی دارند و از همین رو کارکرد های هر کدام با هم فرق می کند.

نوع کارکرد هر کدام از این دستگاه ها به ایجاد خلأ نسبی در داخل دستگاه بر می گردد. به نوعی می توان گفت مکانیسم مکش این دستگاه ها مانند جارو برقی است، اما به نسبت جارو برقی که در خانه ها استفاده می شود بسیار قوی تر است و استحکام و ظرفیت بالا تری دارد.

به طور کلی اساس کار دستگاه مکنده صنعتی به تفاوت فشار بین داخل دستگاه و فضای اطراف آن ربط دارد. این موضوع سبب حرکت هوا از بخش پر فشار به ‌طرف بخش کم ‌فشار می‌ شود و به این صورت دستگاه کار می کند.

 

برای خرید با کارشناس فروش ما در تماس باشید :9106450087 

 

محصولات ویژه ما را بررسی کنید!

 

قدرت مکش بالا یکی از ویژگی های مکنده مرغوب

به انواع متعدد دستگاه های مکنده صنعتی سه نوع پمپ استفاده می شود که عبارتند از:

  • Blade
  • Side Channel
  • Lobe

هر کدام از این پمپ ها از یکدیگر متفاوت می باشند و طبیعی است که نوع ساختار و ویژگی هایشان با هم متفاوت باشد، اما باید بگوییم که همه آن ها از پمپ های مرغوب و با کیفیت هستند. قدرت هر سه نوع این پمپ ها بسیار بالا است و می توانند برای مکش سطح خلأ بالایی ایجاد کنند.

قدرت مکش بالا یک مزیت بسیار مهم محصوب می شود چرا که هر چه قدرت مکش بالا تر باشد، دستگاه می تواند مواد را از فاصله دورتر مکش کند، حتی مواد با چگالی بیشتری.

علاوه بر این قدرت پمپ مکنده بر سرعت آن نیز تاثیر دارد. قدرت بیشتر باعث حجم هوای بیشتر برای مکنده می شود دستگاه می تواند در مدت زمان کمتری میزان مواد بیشتری را جمع آوری کند. همواره به یاد داشته باشید که قدرت پمپ در ایجاد خلأ کیفیت ساخت آن ربط دارد و سرعت مکش به ظرفیت پمپ.

 

بیشتر بخوانید:مزایای مکنده صنعتی

 

مکنده صنعتی
مکنده صنعتی

بیشتر بخوانید:کاربردهای مکنده

استحکام و مقاومت بالا

داشتن استحکام و مقاومت کافی یکی دیگر از ویژگی های مکنده مرغوب است. همان طور که می دانید از این دستگاه ها برای جمع آوردی مواد یا آلودگی با چگالی بالا و در حجم بالا استفاده می شود. به معنای دیگر دستگاه مکنده همواره در شرایط کاری سخت و صنعتی استفاده می شود، به همین دلیل باید مقاومت بالایی داشته باشد.

برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به مخزن در تولید این دستگاه ها از بدنه و شاسی هایی از جنس فولاد استفاده می شود. همچنین استحکام بالای دستگاه با جا به جایی های متعدد آسیبی به آن وارد نخواهد کرد.

البته این استحکام و مقاومت بالا تنها برای بدنه و شاسی نیست بلکه بخش های دیگر دستگاه مانند فیلتر، خرطومی و نازل ها هم باید مقاومت بالایی داشته باشند تا در شرایط سخت کاری آسیبی نبینند.

به همین دلیل، در مکش مواد خاص مانند ذرات دارای درجه حرارت بالا یا مواد خورنده و اسیدی، از فیلترها، خرطومی و مخازن با جنس خاص استفاده می شود.

سایر ویژگی های مکنده مرغوب که باید داشته باشد:

  • قدرت فیلتراسیون بالا

قدرت بالای فیلتر در دستگاه های مکنده صنعتی باعث می شود از بازگشت مواد جمع‌ آوری‌ شده، گرد و غبار و ذرات ریز به محیط جلوگیری ‌کند. همچنین آسیب های حاصل از وارد شدن ذرات به پمپ را نیز کاهش می دهد. این دستگاه ‌ها دارای فیلتر های کلاس L و M هستند و در شرایط خاص دستگاه به فیلتر ایمنی HEPA تجهیز می ‌گردد.

  • توانایی عملکرد پیوسته

به دلیل آن که از مکنده ها به صورت پیوسته استفاده می شود موتور آن ها دو نوع دارد که نوع اول موتور الکتریکی توربینی است و نوع دوم آن موتور دیزل.

  • سیستم نظافت فیلتر کارآمد

تمامی دستگاه های مکنده صنعتی به سیستم نظافت فیلتر مجهز هستند که از طریق تکاندن مکانیکی یا دمش هوای فشرده در جهت معکوس این کار انجام می شود. به دلیل بالا بودن میزان آلودگی، مداوم کار کردن دستگاه و عملکرد خوب مکش این ویژگی اهمیت بالایی دارد.

  • ظرفیت بالای مخزن

بالا بودن حجم مخزن دستگاه با توانایی آن برای مکش و جمع آوری حجم بالای مواد یا آلودگی رابطه مستقیمی دارد. به همین دلیل دستگاه های مکنده صنعتی معمولاً مخازنی حجیم دارند، علاوه بر این امکان افزایش حجم مخزن نیز وجود دارد.

 

 بیشتر بخوانید:دستگاه مکنده صنعتی چیست

 

برای خرید و بررسی قیمت انواع غبارگیر  می توانید وارد سایت هواپاد شوید. این مجموعه ارائه کننده غبارگیرهای صنعتی ، مکنده صنعتی ، مکنده کارگاهی ،مکنده مرکزی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین الان تماس بگیرید!