مکنده صنعتی در مجموعه های صنعتی و کارخانجات

مکنده صنعتی در محیط صنعتی هواپاد

برای کاهش آلودگی بهتر است در محیط های کار از ابزارآلات صنعتی و مکنده استفاده نمایید. در ادامه برای درک بهتر این موضوع، ضرورت استفاده از مکنده صنعتی در محیط های صنعتی را بررسی می نماییم.

استفاده از مکنده صنعتی در محیط صنعتی

برای افزایش سرعت نظافت و جمع آوری آلودگی ها، افزایش سطح کیفی و نظافت، استفاده از مکنده ها مناسب است. در مجموعه های صنعتی و کارخانجات با انواع آلودگی ها از جمله مواد اولیه شیمیایی، گرد و خاک و غیر سر و کار داریم. استفاده از دستگاه مکانیزه برای جمع‌آوری و نظافت باعث اطمینان بخشی و افزایش سطح سلامتی شاغلین و کارگران مجموعه می شود.

انواع مکنده از نظر ابعاد و امکان جا به جایی

مکنده های صنعتی دارای دو نوع ثابت و متحرک بوده که مکنده های متحرک قدرت کمتری نسبت به مکنده های ثابت داشته و سر و صدای دستگاه کمتر است. مکنده متحرک اغلب برای محیط های سرپوشیده و کارگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی مکنده های مرکزی که حجم مکش آن‌ها بیش از ۱۰ هزار مترمکعب بوده، می توانید خارج از محیط سرپوشیده نگهداری نمایید. می توانید لوله های خرطومی مکنده ثابت را متصل کرده و در بخش های مختلف کارگاه استفاده نمایید.

مکنده صنعتی در صنعت

جمع آوری آلاینده های صنعتی کارگاهی

با استفاده از مکنده های صنعتی می توان تمام مواد و مایعات آلاینده را از سطوح مختلف با قدرت بالایی جمع آوری نمایید. سیستم فیلتراسیون مکنده های صنعتی متفاوت است.

اگر سر و کار شما با آلاینده های شیمیایی و خطرناک است. اولاً از مکنده های ضد انفجار خریداری نمایید. دوما سعی کنید فیلتر مناسب به این کار را متصل نمایید. لازم به ذکر است که دستگاه های مکنده صنعتی در کاربردهای گوناگونی طراحی شده است که علاوه بر جمع آوری آلودگی های محیطی آب و هوا محیط را نیز تمیز می نماید.

مزیت مکنده های دو قلو و سه قلو چیست؟

از لحاظ کارایی و قدرت موتور، دستگاه مکنده دو قلو و سه قلو تفاوت آنچنانی با مکنده تک قلو ندارد. اما مکنده دو قلو سیستم فیلتراسیون و مخزن بزرگتری داشته و توانایی ذخیره گرد و غبار و مواد مختلفی را دارد. با توجه به اینکه از سیستم فیلتراسیون قوی تری تشکیل شده، می توانید ساعت ها بدون توقف و تعویض فیلتر از مکنده استفاده نمایید. در زمان خرید مکنده های معتبر و معروفی را خریداری نمایید که دارای گارانتی قطعات باشد.

افزایش سلامتی کارگران

با توجه به این که استفاده از دستگاه های برش، سایش و دیگر دستگاه های صنعتی باعث تولید گرد و غبار و انتشار مواد شیمیایی می شود،  استفاده از مکنده های صنعتی مورد نیاز است. ریزگرد ها باعث آلودگی هوا شده در نتیجه با خشکی بینی، سرفه و بیماریهای ریوی همراه می شود. در این صورت اگر از دستگاه های مکنده صنعتی بلافاصله پس از انجام کار یا در حین انجام کار استفاده نمایید، تا حد قابل ملاحظه‌ای از انتشار هوای آلوده و مواد مختلف جلوگیری می شود.

مکنده صنعتی در محیط صنعتی

صنایع پرکاربرد برای دستگاه مکنده در محیط صنعتی

اگر در کارگاه چوب بری و صنایع نجاری فعالیت می کنید، نیاز مبرم به مکنده صنعتی دارید. خاک اره باعث کاهش عمر تجهیزات صنعتی مانند فارسی بر و سایر اره‌ های مرتبط می‌ شود. باید پس از استفاده از تجهیزات چوب بری از مکنده های صنعتی استفاده نمایید. لازم به ذکر است که برخی از تجهیزات و اره های نجاری دارای لوله خرطومی برای مکنده بوده که به آسانی می‌ توانید همراه برشکاری همزمان از دستگاه مکنده استفاده نمایید.

استفاده از مکنده صنعتی در محیط صنعتی شیمیایی

محیط پالایشگاهی و شیمیایی جزء محیط های آلوده محسوب می شود برای تصفیه آب و هوا، جمع آوری روغن و مواد شیمیایی از مکنده صنعتی استفاده می‌ شود. برخی از میعانات گازی و نفتی دارای خطر انفجار بوده که باید از مکنده های ضد انفجار استفاده نمایید. همچنین مکنده هایی که مجههز به جمع آوری مایعات و روغن هستند، دارای سیستم فیلتراسیون متفاوتی است. پس در زمان خرید مکنده صنعتی در ابتدا کاربرد خود را مشخص کرده سپس محصول مورد نظر را خریداری نمایید.

کلام آخر

برای مشاهده انواع دمنده و مکنده صنعتی کارگاهی و و صنایع بزرگ تر به سایت هواپاد مراجعه نمایید. در این سایت امکان مشاوره جهت خرید محصولات وجود داشته و در نهایت محصول مورد نظر را می توانید بر حسب نیاز خود خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین الان تماس بگیرید!